Wednesday, May 20, 2009

Perkenalan kali Pertama


Ok..kite samBung Balik citer td..al kisah aku jumpa la Mr Sani nie, at the first time aku tgk die....
hmmm tuhan aje yg tau..aku dtg elok2 die buat aku cam ape je..hmmm nasib la aku dpt Executive Lab yg mcm ni...sabo je la..nk wat camne aku kne la redha...tp aku terpk plak camne aku nk practical dlm mse 6 bln ni..

dah la 2 mggu skali kne submit report pd die...Pastu dh la report sumer dlm BI..aku dh agak, mesti die nk kenekan aku..aku dh la x gheti nk speaking BI ngan die...berlagak mcm die ape je...org melayu jmp org melayu ckap je la bahasa melayu..ni nk tunjuk die fluent sgt nk speaking..xpe shier a sabo je la..hmmmm..lg satu die nk tgk aku pny grammar..

Pastu nasib baik ade sorang kakak technician ni dtg kat bilik Mr Sani ni..Fuhhhh selamat la aku kali ni..Lega..Orgny cantik, Berbudi-bhs,sopan - santun,perfect la...skali tgk mcm X kahwin tp Sebenarnye dah ade anak pon..tp tgk...mcm anak Dara...huhuhuuhu...Kak Faizah name die..

Mcm yg aku ckap td, lemah-lembut....die tny aku elok2 je...xdek pon nk marah2 mcm Mr Sani ni...hmmmm nasib2...Pastu kak Ija bawak la aku g Round2 kat Lab yang berkaitan dgn Electrical ni..Mula2 die kenalkan aku dgn Kak siti Fatimah, pastu ade plak Kak Syawal & Kak Liza kat situ..
kitorang pon knal2 la kenyit2 mte..hehehehehhhehe..

then, kak Ija pon Bg tau la ape yg slalu Student practical buat kat UTP ni..hmmmm so bermula la tugas aku sebagai Student Practical@Technician kat UTP...Hari pertama aku Join training dkt sebelah opis kak Zira..so hari tu aku pon training la...hmmmm xtau ape pon instructor tu explain dgr je la..Intructor tu Ensem,, Raymond sebab tu la aku kusyuk je dgr..
aku blajar Fiber To The Home (FTTH). FTTH ni yg aku pham,, die drpd Fiber Optic..tp bse la Dunia dh Maju, muncul la Teknologi2 yg mcm ni...

FTTH ni sesuai tok Domestic Engineer macm Mak kite kat rumah tu...walaupon dok kat umah je, tp segala perkembangan dunia,hal2 negara semua die tau...
sebagai cnth : FTTH ni di adaptasi drpd Fiber Optik kan so die jdkan kemajuan mcm internet yg lju..n mcm2 lg...Hmmm aku pon x confident ape yg aku trangkan ni...tp ape2 pon korang yg was2 tu search la kat tenet,..kalu salah bg tau aku...

Training ni berlansung selama 5 hari, selama itu la kau join tanpa rase jemu & letih... Kalu ngantok pon, buat 2 la x ngantok...

No comments:

Post a Comment